www.vennerbo.se/070 425 25 40

torsdag 26 januari 2012

Social Media!

(Foto: En god vän, Arvid Lärkerud)
En gammal Telefonkiosk som står utanför systembolaget i Sigtuna.                             

Idag har jag(Jacqueline) varit på ett mycket givande och intressant frukostseminarium på Destination Sigtuna. Fick massa nya idéer om hur man kan gå tillväga för att nå ut till fler människor.
Först och främst pratade vi om vad social media är men även om hur vi ska synas som företag, vilka sidor som är bäst och ökar fort. Hur ska man marknadsföra sig? Vad ska man göra för att sticka ut?
Vi tittade även närmare på Facebook och vad facebook har för inflyttande samt vad de har för guidelines.
Så nu ska jag bara övertala den andra delägaren i företaget (=)min man att vi borde lägga upp och även synas på facebook och om jag(Jacqueline) lyckas så blir det nästa veckas projekt.
Det är a och o med marknadsföring och att synas men det är även en av de svåraste bitarna i ett företag för hur vet man vad som är bra för just MITT företag?
Det kanske inte passar alla att synas på facebook eller lägga ut massa filmer på Youtube eller vara med i en tv reklam, i lokaltidningen osv men ett som är säkert Internet växer och växer och växer med stormsteg.

1 kommentar: