www.vennerbo.se/070 425 25 40

onsdag 5 oktober 2011

Igen!

Då hände det igen..... För tredje gången ringer mannen som påstår att jag tecknat ett avtal med dem men inte gjort det. Ja självklart från ett annat mobilnr även detta nr är ej registrerat.
Denna gång heter de optimal.se
Det finns en hemsida och redan när jag såg att om man vill kontakta dem så måste man ringa ett mobilnr blev jag väldigt skeptisk. Sedan layouten på hemsidan för att sälja annonsförsäljning är väldigt lam. Jag är inte alls något proffs på hemsidor då jag har gjort vår hemsida själv men om man säljer annonser så borde man väl ha en lite mer säljande information.
Nu börjar jag bli "van" när han ringer och då ställer  jag motfrågor.
Det visade sig att jag hade redan varit med i 10 mån och hade bara en mån kvar sen kan jag säga upp avtalet. Vem tecknar avtal på 11 mån?!?!
Sen visade det sig att när jag väl,efter mycket sökande hittade ett orgnr på deras hemsida heter de elviro och är ett HB. Den registrerades också 2011-03-24. 10 mån tillbaka i tiden..... NEJ jag får inte ihop det alls.
Jag googlar på deras namn och javisst utan att bli förvånad hittar jag dem under Svensk företagsförening och att de är ett blufföretag men då utgav de sig för att vara eniro.
De tillhör även inte heller någon momsgrupp hos skatteverket.
När han börjar säga under vilka sökmotorer vi finns under säger jag bara till honom "har du varit inne på hitta.se och eniro för att få fram dem?" Då blir det väldigt tyst i telefonen.
Jag har även denna gång polisanmält ärendet och hoppas innerligt att han inte hör av sig till mig något mer för nu börjar det bli tröttsamt.
Denna gång la han i allafall inte på men han fann sig inte heller så han sa bara hej då och la på.

Det jag tycker är mest tragiskt med detta är att när jag kollar upp orgnr är det två väldigt unga killar som är registrerade på HB. De har hela livet framför sig men ändå är de så desperata på pengar att de måste lura företag. Kanske har de lyckats med några men som jag lärt mig, sanningen kommer alltid fram tillslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar