www.vennerbo.se/070 425 25 40

onsdag 17 augusti 2011

VIKTIGT!

Idag hände det igen.....En man ringde från ett bolag och påstod sig vara någon som 826 personer heter i Sverige.
Detta "företag" ringde även förra veckan. De påstår att vi tidigare har tecknat en beställning av dem. Eftersom jag är väldigt noga med vad och vad vi inte beställer och tecknar kände jag att detta är fel. något stämmer inte. Idag när han ringde tillbaka och uttryckte sig på samma sätt ställde jag lite kontrollfrågor. Detta samtal slutade som förra samtalet med att de la på luren.
Vi har inte.....än fått någon faktura eller bekräftelse av dem. Dock har jag gjort ett tilläg i vår polisanmälning.
Det företag de anger sig vara finns såklart på riktigt men jag ringde upp dem och berättade händelsen samt att jag frågade om de kunde kolla upp om vi fanns med i deras databas som vi såklart inte gjorde.Detta företag har även gått ut med detta på deras hemsida att någon använder dem som referens.Jag hoppas att de som blivit lurade av dessa får tillbaka sina pengar och allt ställs till rätta.
Jag önskar innerligt av hela mitt hjärta att detta inte kommer vara framtiden och en vardag för oss alla utan att vi hjälps åt och tar fast dessa "bluffare".
Med detta inlägg vill jag VARNA alla egna företagare samt privatpersoner att om ni får skumma samtal som inte känns rätt eller blufffakturor, snälla kolla upp dem och polisanmäl omedelbart. Viktigt att ni INTE betalar fakturorna förrän ni vet vad det är ni betalar för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar