www.vennerbo.se/070 425 25 40

fredag 17 februari 2012

Torsdag, vilken tokig dag!

Igår var en riktigt tokig dag här på gården. La upp ett verktyg på bilen och glömde ta in det så det ligger någonstans mellan vår gård och Knivsta. Tvättmaskinen strulade lite men det värsta av allt var att när jag, Jacqueline skulle städa ett rum och dammsuga det sa det bara "poff" från dammsugaren och jag vänder mig om. Då ser jag en eldflamma som kommer upp ur dammsugaren. Jag blir rädd tar tag i sladden sliter ut den och tar tag i dammsugaren och slänger ut den i snön. Samtidigt tänker jag"Damm och papperspåse, eld NEJ!" så jag sliter med avstånd upp dammsugaren och slänger ut dammsugarpåsen som tack och lov bara fått en liten svart fläck på sig.Brännmärke?
Där får dammsugaren ligga i snön och jag går in i rummet igen för att se om något blivit förstört.
Då ser jag en lång sotrand på ena mattan. Den gick som tur var att få bort med lite medel och trasa.
Efter några min då jag ser att dammsugaren inte brinner, rummet är ok och fläcken gick att ta bort så ringer jag butiken vi köpt dammsugaren av. Vilken fantastisk service.
Redan några timmar senare står vi i en av deras affärer med vår dammsugare som verkligen luktar bränt och väljer en ny dammsugare, vilken vi vill.
Det jag påpekade var att det fanns en liten risk att dammsugaren inte bara var brännskadad utan också vattenskadad då jag slängde ut den i blöta snön.
Måste säga att allt gick så smidigt med fantastisk kundservice. Vi är mycket nöjda med nya dammsugaren(inte av samma märke, vågade vi inte) och håller tummarna att den kommer hålla i flera flera år.


(Glöm inte att vi finns på Facebook, VennerBO)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar